Strix Lease Service logo

Hyundai Ioniq: ruim, betaalbaar en slechts 4% bijtelling

Hyundai Ioniq

Aan de vooravond van een hausse aan nieuwe modellen op de EV-markt, nam Wil Bruikman de Hyundai Ioniq 4 dagen onder handen. “Als je nú elektrisch wilt rijden, een uitstekende keuze”, stelt onze contractbeheerder.

Troefkaarten
“Laat ik meteen de troefkaarten van de Ioniq op tafel leggen: de auto is ruim, scherp geprijsd, de uitrusting is compleet en snelladen is standaard. Het vlotte infotainment systeem biedt daarnaast de mogelijkheid om het karakter van de auto te bepalen. Binnen de smaken eco, normaal en sport kunnen bijvoorbeeld ook klimaatregeling en remvertraging verder worden ingesteld. Alleen jammer dat de Ioniq dit bij uw volgende rit weer ‘vergeten’ is. De rijmodus reset volledig naar normaal, dus na twee dagen was ik hier wel mee uitgespeeld.

Feest bij het stoplicht
Rijden gaat prima in de Ioniq, de auto voelt snel vertrouwd. De banden zoeken soms even naar grip en zijn op de snelweg rumoerig. Ik verdenk het rubber ervan onder de eco-banden te vallen: erg hard om maar zo zuinig mogelijk te rijden. De wegligging is desondanks redelijk en de acceleratie verloopt vlot met de traploze versnelling. Wegrijden bij een stoplicht is natuurlijk altijd een feest met een elektrische auto.

Geen keuzestress
Onze Zuid-Koreaanse vrienden kwamen op Ioniq door een samenvoeging van het eerdere model Ion en unique. Zoek dat unieke echter niet in de persoonlijke samenstelling van uw Ioniq. Deze EV komt met één motor en de keuze uit twee uitrustingsniveau’s. Ook een andere kleur bekleding dan zwart met een kleurtje zit er niet in.

Bereik
Hyundai geeft een range af van 280 kilometer op de Ioniq, meteen vergeten. Ik rijd in de zachte Nederlandse winter, met de kachel aan en enkele stroken snelweg. Zo kom ik tot circa 170 kilometer, nog altijd een alleraardigst bereik. Voor woon-werk-verkeer tot 70 kilometer – zonder tussentijds laden - lijkt er dus geen vuiltje aan de lucht.

Pentium
De concurrentie is onderweg met nieuwe accu’s, die het bereik in deze klasse verder opkrikken. Ik herinner mij echter nog de tijd van de eerste Pentium-computers. De kloksnelheden schoten binnen de kortste keren omhoog en uw zojuist aangeschafte PC was binnen no time ingehaald door een nieuw model.
Zo lijkt het ook te gaan met de ontwikkeling van accu’s, de capaciteit neemt nog altijd toe. Maar hoe lang moet je wachten? Voor wie in het hier en nu leeft, is de Hyundai Ioniq een bijzonder geslaagde combinatie van 4% bijtelling met een bruikbare, betaalbare en ruime auto."

Meer weten over de Hyundai Ioniq? Wil Bruikman vertelt er graag meer over, bel hem gerust via 088 554 3982.
Klik hier voor meer informatie over uitvoeringen en leasetarieven van de Hyundai Ioniq.

  

<< terug naar het nieuwsoverzicht | nieuwsarchief

Afbeeldingen

Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq

Inschijven nieuwsbrief

Bel mij terug

(10 cijfers zonder tekens)
call me back
Tijdelijk een leaseauto nodig? Shortlease.
Aanbod bekijken ►
Beluister radio spots



Radio spot 1 ►
flexibel arbeidscontract
Radio spot 2 ►
nieuwe medewerker
Radio spot 3 ►
aanbod zzp'er